Sarafredrikas

On Board

Kategori: Allmänt

Hej hopp!

Tänkte först berätta hur det gick med liftkorten. När vi hade köpt dem, så fick vi ett mail där det stod att vi skulle få ett mail om när de gick att hämta ut, här nere på skipass stället i Tignes. (Som vi hade klickat i att vi ville att de skulle skickas till, då det är det närmsta stället).
Vi fick inget mail, så jag gick dit igår och frågade om de var klara. Tanten kollade då i datorn och svarade "eeh ja?!" Typ som att det var uppenbart haha... så jag frågade om jag kunde få det. "Nej, de finns inte här, det finns på turistinformationen i grannbyn" what?? Vi valde ju att de skulle dit, men det hade de visst ändrat själva. Så jag fick hoppa på bussen bort till Val Claret som ligger en bit bort. Jag sa till busschafförer att jag skulle till turistinformationen där, så han släppte av mig så nära som möjligt. När jag letat mig fram till stället, så är kl 16.15, men det skulle stänga där kl 17 så det var lungt. När jag kommer in där och säger att jag ska hämta mitt liftkort, kollar hon på mig som om jag är dum i huvudet. "Öh, nej det har inte vi. Du måste bort till skipass affären längst bort i byn" och så säger hon att de stänger kl 16.30 fast att jag har ett mail det står i att de stänger 17. Så jag bokstavligen springer bort till den där jäkla affären, och stamplat in 2 minuter i halv. Går fram till disken och flåsar fram att jag vill hämta mitt liftkort. Hon frågar varför jag har sprungit, de stänger ju inte förens 17. Gissa om jag blir irriterad!! Hur kan det vara så jäkla svårt att få fram ett litet liftkort?!?!

Jaja, nu har jag det! Och det har blivit använt hela dagen. Så sjukt härligt det var!! -5, strålade sol, vindstilla och jag var dessutom ledig😍 toppendag! Åkte från 9.30 till 16, så är rätt så slut nu. Och vart man än tittade så fanns det backar som man aldrig sett förut. Överallt! Längesen jag kände mig så liten. Här är några bilder från dagen!

Nu ska jag sova, jobbar kväll imorn så det blir ännu en dag i snön!

Haaaade

Tignes ovanifrån. Vi bor längst bort till höger, och vi jobbar i "korv huset" till Vänster
Kommentera inlägget här: