Sarafredrikas

Opening Night

Kategori: Allmänt

Hej hopp!

Idag har vi vart lediga fram till kl 15. Men tror ni att det blev någon brädåkning för det? Nepp. Som allt i detta land, fungerar inte deras köpa-liftkort-system.. om jag ska vara ärlig så är jag inte ens förvånad. Vi har fått veta att våra kontrakt måste översättas till Franska, vilket våran chef ska göra, sen ska de skickas till där man köper skipass, sen ska vi göra ett konto på en hemsida (allt detta för att få personalrabbaten på kortet) och sen kan vi gå och köpa våra pass där de säljs. Men nej, så funkade det ju inte.. vi är tvugna att köpa våra pass via hemsidan, som förts innebär att vi ska vänta på ett mail om att de har kollat på våran profil och kontrakt, sen ska vi köpa kortet och sen vänta 2-3 dagar på att få gå och hämta ut det. (Detta fick vi förklarat för oss, inne på stället man köper, av en tant som tyckte att vi var dumma i huvudet som inte fatta att det går till såhär) Gissa om jag blev förbannad över att ingen har sagt detta, så vi kunde ha gjort detta tidigare och åkt idag... får panik på detta lands system. De är ju helt sjuka i huvudet. Sista gånger jag befinner mig i Frankrike på riktigt länge!!

Iallafall så har jag nu hunnit köpa ett telekort så jag har nu franskt nummer och 3G.

Vi började kl 15 med att duka upp för kvällen, provsmaka menyn och förbereda inför kl 18 då dörrarna öppnades. Det rullade på rätt fint. Alla är ju helt nya så vi har ju inga rutiner och man märker rätt fort vad som funkar och inte. Men gästerna verkade nöjda och det är ju det viktigaste!
Jag fick gå kl 21 då jag ska jobba frulle imorn. Börjar kl 6.30 (snark) sen ska jag jobba lunch direkt efter också, men jag är ledig på kvällen. Emme och Cissi ska bara jobba kväll imorn. Vi tre kommer mest jobba kväll under säsongen, men nu i början kommer det att skifta lite. Innan resten av personalen kommer.

Nu ska jag sova.

Haade!

Balkong utsikten genom GoPro linsen när solen skiner!
Sötnötar innan öppning
Kommentera inlägget här: