Sarafredrikas

Avalanche

Kategori: Allmänt

Hej hopp!
 
Nu var det ett tag sen igen. Men denna gång har jag en anledning då jag tappat min telefon så har inte kunnat logga in här.. men nu är jag tillbaka!
 
Det har hänt lite sen sist. Den största händelsen är väl att vi sagt upp oss finally. Tillslut fick vi nog av allt skit, så då kastade vi in handduken. Vi slutar jobba 1 Mars, sen stannar vi till 11 och bara åker och har kul. Det förtjänar vi efter dessa månader haha! Richard (chefen) har vart hur fjäskig som heslt sen vi sa upp oss. Så löjligt... Han kommer fram varje dag och frågar hur man mår och säger alltid att vi gjort ett bra jobb. Det gjorde han aldrig förut!
 
Sen har också Iain vart här och hälsat på. Så kul att ses igen! det gör vi alldeles för sällan.. Ska försöka ta mig till Glasgow i sommar och hälsa på dem! hoppas också på att Katie är hemma då. 
Vi hade 3 jättefina dagar i backarna. Sol varje dag, så han fick verkligen se detta ställe från sin bästa sida. Vi har också hunnit med barhäng och bevittnat en Lavin. 
Helt sjuk var det. Lavinen gick precis utanför lägenhetshuset vi bor i. Vi gick ner för att se hur det såg ut. Det var människor överallt, och vi fick se när de kom bärandes på de första två fulla likbägarna bara några meter framför oss. Helt offatbart! de som dog var en skidguide och en pappa och hans två söner. Så hemskt! de hade inte ens åkt utan de bara gick neranför berget och så var det några andra som åkte uppe vid toppen som orsakade den. Så offren blev bregravda under ca 10 meter snö neranför. De hade även en liten son på fyra år som var i en barnkulbb, så han blev lämnad helt själv här utan sina bröder och pappa. Vet inte hur det har gått med honom än, men tror att de har skickat honom till sin mamma. 
Så Iains sista skiddag här blev väldigt annorlunda haha! 
 
Här kommer lite bilder från de senaste dagarna!
Har massa fler bilder på GoPron som jag inte hunnit lägga in än så lägger upp dem sen när jag gjort det. 
 
 
Nu ska jag gå och handla och vila lite innan dagens andra arbetspass börjar..
 
Haaaade
Kommentera inlägget här: