Sarafredrikas

Våning 2

Kategori: Allmänt

Hej hopp! 


Nu är vi FRIA! En av de längsta månaderna i mitt liv är över haha.. Helt underbar känsla att få logga ut för sista gången från det där stället. Den senaste veckan har det varit kaos delux i restaurangen... upp till 2 timmars väntetid på mat.. jag hade Magnus Betnér och hans familj där en kväll. Hans dotter beställde en choklad mousse till efterrätt och efter att de hade väntat i 2 timmar, och jag hade tjatat på köket hur många gånger som helst (vår kökschef kallade mig för idiot och bad mig dra åt helvete när jag frågade efter min efterätt) sen då efter 2 h fick jag veta att vi inte hade den choklad moussen. Helt sjuk... jag bad om ursäkt till en arg Betnér, och sa att mitt råd är att de aldrig ska komma tillbaka till den där skit restaurangen. Och så har det vart i en vecka nu haha... I torsdags (sista dagen) sa jag till alla mina bord att det är min sista kväll på det här skit företaget. Alla tyckte jag hade gjort rätt val att säga upp mig. Om till och med gästerna säger så så är det ju nått som inte stämmer. Fick ihop 100€ i dricks under kvällen och ännu ett handskrivet tackbrev från trevliga gäster iallafall!

Efter att vi hade jobbat klart drog vi till Val Disere och firade natten lång:) 

Idag har vi flyttat ut ur vår lägenhet på våning 6 och in i den vi bokat själva på våning 2. Den är lika stor men det är mer möbler i den så den känns mindre. Men den blir bra för en vecka. Vi hade tänkt att vi skulle ut och åka idag också men det är en sjukt snöstorm så allt är stängt idag... hoppas på att det blir bättre resten av veckan. Inatt kommer Emmes föräldrar hit och ska vara en vecka. Nu ska vi göra oss klara och gå till hotellet och lämna nyckeln! 

Har lite bilder att lägga upp men det går inte med Samsung så får göra det sen!  
Och juste! Nu har greken skickat tillbaka min telefon så får gå och hämta den nästa vecka. Wiihoo!

Haaade! 

Kommentera inlägget här: